Oproep – Aandacht voor de actie tegen de hondenbelasting.

Oproep aan alle hondenliefhebbers om meer bekendheid te krijgen.

Beste hondenliefhebbers. De actie tegen de hondenbelasting loopt goed maar het kan nog altijd beter. Daarvoor wil ik uw hulp inroepen.

Op dit moment, loopt de aantal verzamelde handtekeningen richting de 19,000! Landelijk is dit geen slechte resultaat.

Er zijn +/- 17.000.000 inwoners in Nederland en +/- 1.500.000 honden. Indien ik geen rekening  hou met kennels,  fokkers en mensen die meerdere honden bezitten betekent deze cijfers dat  maximaal 9% van de Nederlandse bevolking een hond bezit. Totdat ik over werkelijke cijfers kan beschikken, schat ik ongeveer 6% van de Nederlandse bevolking een hond bezit. In andere worden 1.000.000 Nederlanders hebben een hond. Deze cijfer houd ook geen rekening met gezinnen en dergelijke maar kan wel worden gebruikt als een “richt getal”.

Om gerichte actie te ondernemen richting een gemeente, stel ik me voor om handtekeningen te verzamelen van +/- 3% van de inwoners van een gemeente. Als ik voldoende handtekeningen kan verzamelen wil ik daadwerkelijk overgaan tot het aanbieden van de petitie aan de gemeente in kwestie.

Om het doel te bereiken, heb ik uw hulp nodig. Verspreid nieuws van de actie onder uw familie en kennissen. Voer lokaal actie en geef de site en petitie door. Samen kunnen we ervoor proberen de hondenbelasting af geschaft te krijgen!

