Analyses reacties hondenbelasting tot 2 april 2013

Nu dat de actie tot nu toe ruim 18000 handtekeningen heeft opgehaald leek het me interessant om te kijken van welke gemeente de meeste handtekeningen afkomstig zijn en qua percentage inwoners welke gemeente de hoogste scoort.

Tot 2 april blijkt dat Rotterdammers de meeste handtekeningen heeft ingediend maar qua percentage inwoners Noordwijkerhout ruim bovenaan staat. DE ACTIE GAAT DOOR. Af en toe zal ik deze vergelijking opnieuw publiceren.

Top 20 Aantaal

Percentage

2 gedachtes over “Analyses reacties hondenbelasting tot 2 april 2013

  1. Het “Percentage Inwoners” wil eigenlijk niet zo veel zeggen. Je zult moeten kijken hoeveel inwoners een hond hebben en welk deel daarvan een bezwaar heeft ingediend. Een grotere stad met meer inwoners betekent niet dat daar relatief gezien meer hondenbezitters zijn. Het zijn juist de dorpen waar meer honden zijn per 100 inwoners omdat er meer gelegenheid is de hond uit te laten. In een dichtbevolkte en vooral dicht getimmerde stad is dit een stuk minder.

    • Het is me tot nu toe niet gelukt om informatie honden / gemeenten te vinden. Een vergelijking is een begin.
      Er zijn +/- 1.5 miljoen honden in Nederland inclusief honden in kennels.
      Er zijn +/- 17 miljoen inwoners in Nederland
      1 op 1 kom ik uit op 8,8% ! Deze percentage zal in werkelijkheid veel lager zijn. Stel 6%
      Mijn streven is in actie te komen als ik 3% van de inwoners van een gemeente de petitie getekend hebben.
      Indien iemand aan precieze cijfers kan komen wil ik deze mee nemen in mijn berekening.

Reacties zijn gesloten.